Renault Megane 2 – trochę o rzeczach technicznych

07/22/2017

Nowa generacja Renault Megane nie jest stylem bezawaryjności, lecz z jej prawdziwymi usterkami da się żyć. Podaje w przemian niezły komfort podróży również cudowne wyposażenie. Wielkim plusem jest oryginalna cena na zbytu wtórnym.

Od premiery Megane II przeszło już 10 lat. Francuski kompakt dał się zaznajomić z gładkiej cechy. Megane II stanowi w Polsce samochodem niezwykle znaczącym. Na bazaru wtórnym aż roi się od egzemplarzy skierowanych w ramach prywatnego zakupu i numerów poflotowych. Na wesele bez ogromniejszych tematów znajdziemy też auta krajowe podawane przez wczesnych właścicieli. Skąd istnieje ich wiadomo nic, lecz a naturalnie bez porównania więcej niż konkurencyjnych kompaktów niemieckich czy japońskich.

Spadek liczby
Stereotypowa myśl o prostej marki samochodów francuskich a cienkich wydatkach ich serwisowania otwiera się na cenach egzemplarzy używanych. Dla nabywcach wtedy prawdziwy nowinę. Dla sprzedających – wręcz przeciwnie.

Jedyny z lokalnych czytelników w 2004 r. kupił fabrycznie nowy, 5-drzwiowy zapis w najulubieńszej grupie wyposażenia Lux Privilege z napędem 1.5 dCi o sił 100 KM. W salonie auto kosztowało ok. 75 tys. zł. Pojazd jest zaopatrzony w skórzaną tapicerkę, fabryczne felgi ze stopów lekkich i zespół elektronicznych gadżetów sprzedawanych w owym czasie do tegoż wariancie. Własciciel nie oferuje go, ponieważ w jego myśleniu w głęboki kierunek i właściwie nikt nie będzie obchodził kupować, w dokumentację serwisową również. Podobnych nabywców istnieje dużo – zgodnie narzekają na fakt, że rynek psują tanie, wyeksploatowane egzemplarze flotowe i samochody powypadkowe z zakupu, świadczone w wyjątkowo znanych cenach.

Jedynym mankamentem powłoki lakierniczej są odpryski lakieru na bocznych błotnikach w wersjach kombi, które dane są brakiem seryjnych chlapaczy przy kołach przednich. Aerodynamika auta sprawia, że kamienie na zwrotach wypadają spod opon i zmniejszają lakier naturalnie w tylnej części samochodu. Wiele egzemplarzy było tworzonych na gwarancji (12 letniej).

Nadwozie Megane II jest konstrukcją bardzo trwałą.
Przednie błotniki i tylna porażka są prawidłowo stworzone z podłoża sztucznego. /Motor
Przednie błotniki i tylna klapa są prawidłowo uszyte z podłoża sztucznego.
/Motor

Stwierdzeniem jest pięciogwiazdkowy klucz w testach Euro NCAP. Był wtedy pierwszy tak wysoko oceniony samochód marki kompaktowej.

Plusem Megane II są niskie stawki elementów karoseryjnych. Tanie są zarówno fabrycznie nowe zamienniki, jak jeszcze elementy używane. Koszt maski to ok. 600 zł, lampy przedniej – ok. 300 zł. Za błotnik rozlicza się oraz ok. 300 zł. Uwaga – gdyby ktoś bada grubość lakieru tanim czujnikiem magnetycznym, musi wiedzieć, iż na błotnikach przednich, grze i na bocznej klapie czujnik nie będzie przyznawałem prawidłowych wskazań. Błotniki i tylna klapa są stworzone z podłoża sztucznego, a poza – ze stopów lekkich.

Jako rozrywkę można zaznaczyć, że Megane II ma wyjątkowo wyprofilowaną podłogę, która gwarantuje nie tylko odpowiednią sztywność całej konstrukcji jednak także ogromniejszą porcję dziedziny we pomieszczeniu. Uwagę zwracają wbudowane prowadnice mebli i najbardziej mały tunel środkowy).

Zawieszenie
Użytkownicy Megane II narzekają na stabilność zawieszenia, natomiast nie mają ograniczeń do kosztów ewentualnych zmian.

Z przodu francuski producent zastosował kolumny McPhersona, wahacze trójkątne i stabilizator. W wahaczach można wymieniać zarówno sworznie (już od 40 zł), jak i elementy metalowo-gumowe (od 50 zł). Z końca odnajduje się oś ze stabilizatorem poprzecznym wrażliwa na łączenie, współdziałająca z normalnymi sprężynami. Stanowi zatem rozwiązanie praktycznie bezawaryjne, choć na bocznych nierównościach wpływa w niewłaściwe drgania i pracuje głośno.

Megane II jest seryjnie zaopatrzony w elektryczne wspomaganie kierownicy, którego pracownik przystosowuje się zależnie od prędkości pojazdu. Na wesele istnieje owo moment pewny także nie powoduje problemów użytkownikom.

Co w założeniu piszczy?
Słabym punktem podwozia są górne łożyska kolumn McPhersona. Nadarza się, że zawieszenie skrzypi podczas skręcania kół na parkingu. Na poprawę trzeba zrobić z 300 do 700 zł, w funkcje od aktualnego, czy powinien wymienić łożysko jedynie z pojedynczej cechy czyli z obu.
Najgorszą stroną rozwiązania są górne łożyska kolumn McPhersona. Problemy wychodzą z faktu, iż planują zbyt mało kulek. Wycieki oleju znajdują się na dobro sporadycznie. Najszybciej rozszczelniają się oczywiście wersje wysokoprężne. /Motor
Najgorszą stroną rozwiązania są górne łożyska kolumn McPhersona. Problemy wynikają z faktu, iż korzystają zbyt mało kulek. Wycieki oleju przenikają się na wesele sporadycznie. Najszybciej rozszczelniają się oczywiście wersje wysokoprężne.
/Motor

O mocy zawieszenia radzili z taksówkarzami. Wyraża się, że przez ok. 100 tys. km praktycznie nic się z rozwiązaniem nie dzieje. Po tym kierunku trzeba wymienić większość sworzni także faktów gumowych, natomiast kiedy postawiliśmy rano nie jest to cenne (wszystek wydatek kilkuset złotych).

W najdroższych wersjach wyposażenia problemy sprawiają felgi ze stopów lekkich o słabej wytrzymałości. Z racji swoich gabarytów oraz niskiego profilu opon mocno narzekają na nierównych nawierzchniach. Z reguły nabywca używanego Megane II potrzebuje kosztuje prostować (wydatek ok. 150 zł od felgi). W rodzimych warunkach zdecydowanie lepiej przeglądają się felgi stalowe.

W ulubieńszych edycjach w jakimkolwiek kole umieszczone są czujniki ciśnienia. Ewentualna usterka jest wskazywana na wyświetlaczu, na jakim pojawia się symbol odpowiedniego środowiska oraz komunikat tekstowy. Niestety, zdarza się, iż system szwankuje i ostrzeżenie przyłącza się bez potrzeby, np. po wejściu długiego dystansu drogi z czystą prędkością (wówczas zmiana ciśnienia jest zjawiskiem naturalnym). Czasem aby komunikat zniknął pomaga upuszczenie i dopompowanie powietrza.

Jeśli przedmiot stanowi nieprzyjemny, można zlecić w serwisie zmianę tolerancji systemu (pozwala większe odchyłki).

Czujniki w kołach muszą też uwadze przy współpracy ogumienia, zatem wcale nie pobierać z najtańszych zakładów wulkanizacyjnych, jakim potrafi brakować doświadczenia czy dobrych sprzętów do eksploatacje takich pojazdów.

Silniki benzynowe
W gamie Renault Megane otrzymuje się aż 12 podstawowych silników benzynowych i wysokoprężnych. Wszystkie są (gdy na znane parametry) dość ekonomiczne.

Osobom, które obawiają się sporych wydatków serwisowych polecamy wolnossące wersje benzynowe. Są pewne i tańcu w restauracjach, natomiast na dodatek dobrze zapisują się po zmianie na LPG. Osobę, która nabędzie taki używany egzemplarz czeka obowiązkowa wymiana rozrządu. Producent zaleca tworzyć wtedy nie rzadziej niż co 4 biega natomiast nie później niż co 90 000 km. Nie dokładnie pomijać tej „tezy”, ponieważ przypadki zerwania paska w autach starych niż 5 lat są niestety powszechne. Co 30 tys. km należy również wykonać kontrolę napięcia paska.

Słabą stroną każdych silników benzynowych są cewki zapłonowe (po jakiejś na wszelki cylinder). Stanowią znacznie szczegółowe na wilgoć, a dlatego należy uważać niepotrzebnego mycia silnika. A nawet to, jak nie zamokną, potrafią wyczerpać się dosyć szybko – zajmuje to raczej cewek marki Sagem. Na dobro, na zbycie wtórnym proste są jeszcze niezwykle silne cewki różnych producentów.

Złą stroną silników 1.6 oraz 2.0 są wariatory faz rozrządu. Nie rozstrajają się tak zwłaszcza kiedy w suchszych Alfach Romeo, ale daje się, że podczas wymiany rozrządu mechanik sygnalizuje konieczność wymiany newralgicznego koła, co podwyższa koszt usługi z ok. 800 do 1400 zł.

Warto zaznaczyć, iż wszystkie wymienione silniki benzynowe współdziałają z internetowym pedałem gazu, który jeździ przepustnicą. Przed zakupem auta warto zatem zwrócić opinię na przedmioty z płynnością obrotów czy reakcją na danie gazu – ewentualne zmiany są kosztowne oraz chcą specjalistycznego oprzyrządowania.

Bazowy silnik 1.4 proponuje w dwóch grupach – 82 KM i 98 KM. Polecamy lepszą z nich, bo jest skromna, i dodatkowo wystarczająco dynamiczna do prostej eksploatacji.

Silnik 1.6 16V dodatkowo ważna powierzyć, tylko trzeba być zorganizowanym na wspomniane fakty z wariatorem faz rozrządu.

Wersje dwulitrowe to obecnie doskonałe propozycje na odleglejsze trasy. Te urządzone w turbodoładowanie zaskakują wręcz sprawnością i siłą.

Silniki wysokoprężne
Podstawową możliwością w palecie diesli jest silnik 1.5 dCi, jaki przebiega w niemało rodzajach mocy, dzielących się elementami konstrukcji. Wersje 82-86 KM są tanią turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopatek turbiny. Wersje o mocy 105 KM odczuwają nie tylko pustą geometrię łopatek turbiny, ale dodatkowo natrysk obrazu na denka tłoków. Do łagodnej eksploatacji lepiej więc wybrać opcje słabsze, ponieważ w znaczniejszej taki metoda eksploatacji sprawi do zapieczenia układu sterowania turbosprężarką.
Teoretycznie najidealniejszą ofertą do jazdy w miasteczku jest silnik 1.5 dCi 86 KM. /Motor
Teoretycznie najatrakcyjniejszą możliwością do podróży w osiedlu jest motor 1.5 dCi 86 KM.
/Motor

Wszystkie silniki z linie 1.5 dCi są najbardziej ekonomiczne, a wersja 105 KM zaskakująco dynamiczna. W sprzyjających okazjach może rozpędzić auto do 200 km/h (licznikowo) a jej spalanie waha się od 4,5 l w łagodnie pokonywanej ulicy do 8,5 l w ogólnopolskich korkach.

Niestety dosyć nierzadko sprawia się, że grosze zaoszczędzone pod dystrybutorem trafiają później do kasie mechanika. W seniorów egzemplarzach są kłopoty z systemem wtryskowym (koszty pielęgnacji są szersze aniżeli w 1.9 dCi). Objawem zapowiadającym większe punkty stanowi nierównomierna praca na locie jałowym.

Przykrą niespodzianką może być ponadto przyspieszone zużycie panewek. Na forach internetowych znaleźliśmy dużo postów użytkowników, jacy spośród aktualnego argumentu byli zmuszeni do współpracy silnika na nowy, przyjmowany w normalniejszym bycie (koszt od 4 do 5 tys. zł).

Znacznie idealniejszą tezą jest wartość 1.9 dCi. Poza tematami z małą żywotnością turbosprężarek (kurs wymiany wraz z intercoolerem to ok. 2500 zł) nie wzbudza większych wysiłków.

Najatrakcyjniejszą sprawą istnieje przecież wprowadzony pod koniec pracy silnik 2.0 dCi. W przeciwieństwie do dodatkowych części jest łańcuch zamiast paska rozrządu i usprawniony, trwalszy układ turbodoładowania.

Teoretycznie najdoskonalszą propozycją do jazdy w miasteczku jest silnik 1.5 dCi 86 KM, na drogę znakomicie nadaje się 1.9 dCi 120 KM, zaś do silnej jazdy właściwym asortymentem będzie wersja 2.0 dCi 150 KM. W praktyce, ze względu na dodane wcześniej problemy eksploatacyjne, najwłaściwszym gatunkiem na każde przesłanki będzie najświeższa a trudno najbogatsza w handlu wersja 2.0 dCi, na różnym miejscu stawiamy dobry model 1.9 dCi (zwłaszcza 130 KM), a wówczas na trzecim silnik 1.5 dCi. Uwaga! We wszystkich turbodieslach zdarzają się pasztety z organizmem recyrkulacji spalin (koszty napraw od 400 do 1000 zł).

Przed zakupem
Renault Megane II to pojazd zaawansowany technicznie. Przed zakończeniem zakupu radzimy zatem wizytę w wyspecjalizowanym serwisie (zwłaszcza gdy wierzymy diesla). Koszt badania zespołu napędowego rzędu 200-400 zł zwróci się z nawiązką. Dodatkową atrakcją winien być fakt, że przedmioty stosowane są przecież tanie.
Renault Megane II (2002-2008)

Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)
Renault Megane II (2002-2008)

Podsumowanie
Renault Megane II to luksusowa opcja dla panie, która poszukuje zadbanego, dobrze urządzonego oraz relatywnie młodego samochodu za godne pieniądze. Wybór aut jest straszny, a przedział cen naprawdę wielki, iż każdy odnajdzie coś dla siebie. W świetle statystyk bezawaryjności francuski kompakt wypada blado, tylko gdyby weźmiemy pod opiekę ceny egzemplarzy używanych, sytuacja dostosowuje się diametralnie. Za równowartość 10-letniego Golfa IV można osiągnąć Megane II o 3-4 lata młodsze, z niemal dwukrotnie mniejszym przebiegiem. Najbezpieczniejszym zestawem są wersje 1.4 16V oraz 2.0 dCi. W wersji „relacja ceny do liczb” najlepiej wypada kombi z napędem 1.9 dCi.

Jedyne fragmenty wyposażenia, nowinki techniczne
System określania pakietów wnętrza w Renault Megane II był wysoce skomplikowany (jak dodatkowo we ludziach projektach Renault ówczesnego okresu). Obok ramowego porządku na oryginalny Pack, optymalny Comfort oraz ostatni Lux, wyróżniano jeszcze wersje wykończenia, takie jak Authentique, Expression, Dynamique i Privilege. Aby istniałoby nadal ciekawiej, producent dopuszczał tylko wybrane organizacje (do ważnego wyposażenia Pack nie ważna było np. dokupić wykończenia Privilege). Szczególnie polecane budowy to:

Lux Privilege: najróżniejsza opcja, głównie z ciepłą skórzaną tapicerką.
Lux Dynamique: wykończenie w smaku sportowym.
Comfort Expression: bez ekstrawagancji, natomiast ze jakimkolwiek co istnieje konieczne (elektryczne szyby, klimatyzacja itp.).

Renault Megane RS, R26.R

Renault Megane Sport F1 Team R26 /Motor
Renault Megane Sport F1 Team R26
/Motor

RS to najjaśniejsze ogólnie dostępne Megane II. Samochód został wyeksponowany w roku 2004 i poznawał to ok. 105 tys. zł. Auto jest wyposażone w dwulitrowy, turbodoładowany silnik o skuteczności 225 KM, który współpracuje z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach do drogi w początek. Zgodnie z kulturą francuska firma wprowadziła limitowaną serię modelu R26.R o mocy zwiększonej do 230 KM. Znacznie ważniejsze z dodatkowych pięciu koni było uzupełnienie „szpery” oraz odchudzenie nadwozia o 123 kg.

Renault Megane II: historia modelu
2002: prezentacja Megane II w grup hatchback.
2003: do gamy odmian nadwoziowych dołącza sedan, kombi, CC. Nowa generacja minivana Scenic.
2004: wersja sportowa: Megane RS 2.0 Turbo 224 KM.
2005: niewielka modernizacja nadwozia, koleje w skali silników (mocniejszy diesel 1.5).
2008: wersja Megane R26.R (na pożegnanie modelu) i rekomendacja nowej, trzeciej już generacji Renault Megane.

Renault Megane II: typowe awarie także kłopoty
Wad jest wielu, natomiast właśnie dokładna lista płynie z faktu, że Megane II jest autem bardzo znaczącym, stąd „wiadomości” szybko się rozchodzą.

Na tylnych błotnikach wersji kombi odpryskuje lakier.
Zatarte łożyska kolumn McPherson. Okaż to skrzypienie i chrobotanie przy skręcie.
Wadliwy opcjonalny system kontroli ciśnienia w oponach.
Usterki wtryskiwaczy w napędzie Diesla 1.5 dCi.
Usterki panewek w napędzie Diesla 1.5 dCi (silniki zacierają się).
Problemy z podziałem dolotowym w napędzie 1.9 dCi: nietrwałe turbosprężarki, i więcej niesprawne zawory recyrkulacji spalin.
Pokrzywione, nie dość wytrzymałe felgi aluminiowe.

Renault Megane II: rankingi niezawodności
GTÜ: GTÜ przyciąga opinię na wycieki obrazu z napędu (że bez porządku na grupy silnikowe) oraz na nieszczelności skrzyń biegów. Odnotowano także korozję tłumików i wykorzystanie zawieszenia.
TÜV: w ewidencjach TÜV druga generacja Megane interesuje zajęcia na rezultacie tabel. W grup aut od 4 do 5 lat istnieje więc 94. lokata, W drużynie aut 6-7 lat miejsce 62.
Dekra: raport Dekry obejmuje 44,5 tys. egzemplarzy Renault Megane II. Z wszelkiej unii tylko 7 procent miało znaczne decyzje. Usterki drobne stwierdzono w 16. procentach aut.

Renault Megane II: nadwozie i wyposażenie
Nadwozie jest porządnie wykonane, dobrze ochronione przed korozją oraz estetyczne. Wnętrze stworzono z polotem, a jakość montażu pozostawia raczej do oczekiwania.

Renault Megane II: silniki
W tak olbrzymiej palecie wszystek odnajdzie coś dla siebie. Atutem wszystkich walut jest innowacyjna konstrukcja i potrzebna relacja osiągów do zniszczenia paliwa.

Renault Megane II: zawieszenie
Niezbyt duża trwałość pojedynczych składników, tylne zawieszenie wykonywa głośno i dociera w drgania. Ogromnym plusem jest prostota form a tańcu naprawy.

Renault Megane II: koszty
Megane II wtedy daleko ciekawy samochód na lokalnym rynku, co przedłuża się na niewielkie koszty serwisowania także renomowane wyposażenie w dostępne strony zamienne.

Renault Megane II: ciemne strony

Przystępne ceny egzemplarzy używanych.
Właściwe zabezpieczenie antykorozyjne.
Ekonomiczne silniki.
5 gwiazdek Euro NCAP.

Renault Megane II: minusy

Kontrowersyjna stylizacja tylnej części nadwozia w możliwości 3d i 5d.
Intensywna praca tylnego zawieszenia.
Kiepska jakość plastików.

Renault Megane II: warto poszukać

Zadbanych, dobrze wyposażonych wersji 1.4 16V. Są skromne, żywe oraz długotrwałe.
Turbodiesli 1.9 dCi. Stanowią wyjątkowe osiągi a parę palą.
Wersji ze skórzanym pakietem Privilege.

Renault Megane: tego uważaj

Poflotowych egzemplarzy 1.5 dCi. W tychże silnikach z znacznym wzrostem (lub mocno eksploatowanych) dochodzi terminem do zatarcia panewek.
Egzemplarzy bez kompletu kart zastępujących kluczyki.

Możliwości techniczne: Renault Megane II (2002-2008) – wersje benzynowe
Wersja 1.4 16V 1.4 16V
1.6 16V 2.0 16V 2.0 T 2.0 RS
Silnik benzynowy benzynowy benzynowy benzynowy benz., turbo benz., turbo
Pojemność skokowa 1390 cm3 1390 cm3 1598 cm3 1998 cm3 1998 cm3 1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Moc maksymalna 82 KM 98 KM 113 KM 135 KM 163 KM 225 KM
Maks. moment obrotowy 124 Nm 127 Nm 152 Nm 191 Nm 270 Nm 300 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna 185 km/h 183 km/h 192 km/h 200 km/h 220 km/h 236 km/h
Przysp. 0-100 km/h 13,7 s 12,5 s 10,9 s 9,2 s 8,3 s 6,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km 6,8 6,9 6,9 8,0 7,7 8,8

Silnik 1.4 16V
Szczególnie interesujące źródło napędu, zwłaszcza w kategorii 98 KM. Idealna równowaga pomiędzy osiągami, a wybraniem paliwa. Niezwykle poszukiwany, trwały, popularni w obsług, kształtuje się do wersji na zasilanie LPG.
Rozrząd: wymiana co 120 tys. km
Wymiana oleju: co 20 tys. km
Ilość tłuszczu: 4,9 l
Zalecany olej: 0W-30

Silnik 1.6 16V
Teoretycznie doskonałe źródło napędu, jednak w pracy tylko nieznacznie trwalszy od 1.4 16V. Przed zakupem powinien osłuchać pracę wariatora faz rozrządu – po 100 tys. km może wymagać wymiany.
Rozrząd: wymiana co 120 tys. km
Wymiana oleju: co 20 tys. km
Ilość tłuszczu: 4,9 l
Zalecany olej: 0W-30
Dane techniczne: Renault Megane II (2002-2008) – wersje wysokoprężne
Wersja 1.5 dCi 1.5 dCi 1.9 dCi 1.9 dCi 1.9 dCi 2.0 dCi
Silnik turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność skokowa 1461 cm3 1461 cm3 1870 cm3 1870 cm3 1870 cm3 1985 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8 R4/8 R4/8 R4/8 R4/8 R4/16
Moc maksymalna 82 KM 105 KM 90 KM 120 KM 130 KM 150 KM
Maks. moment obrotowy 185 Nm 200 Nm 230 Nm 300 Nm 300 Nm 320 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna 170 km/h 182 km/h 172 km/h 196 km/h 200 km/h 210 km/h
Przysp. 0-100 km/h 14,3 s 12,7 s 12,9 s 10,5 s 10,6 s 8,7 s
Małe zużycie paliwa w l/100 km 4,5 4,6 5,4 5,4 5,6 5,5

Silniki 1.5 dCi
Porada na awaryjny układ wtryskowy i likwidujące się panewki. Trzeba jednakże zaznaczyć, iż są to silniki bardzo skuteczne. Jeśli zajdzie się taki z udokumentowanym małym przebiegiem, można spróbować.
Rozrząd: wymiana co 90 tys. km
Wymiana oleju: co 15 tys. km
Ilość oleju: 4,6 l
Zalecany olej: 0W-30

Silniki 1.9 dCi
Do sprawnego funkcjonowania silnika konieczna jest ciągła wymiana oleju co 15 tys. km. Polecamy wersje po liftingu. Uwaga – wybrane opcje są filtr cząsteczek stałych. Dokładnie ich stronić.
Rozrząd: wymiana co 90 tys. km
Wymiana oleju: co 15 tys. km
Ilość tłuszczu: 4,6 l
Zalecany olej: 5W-30

Silnik 2.0 dCi
Nowoczesna jednostka napędowa, najlepszy diesel w całej gamie. Wyjątkowo wyjątkowe osiągi, świetna kultura pracy, cieszy się opinią bezawaryjnego. Wyeliminowano w nim łatwo całe niedociągnięcia silnika 1.9 dCi.
Rozrząd: łańcuch rozrządu
Wymiana oleju: co 15 tys. km
Ilość oleju: 6,7 l
Zalecany olej: do DPF


Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *